Ćwiczenia na płaski brzuch

O tym, że przydałoby się mieć płaski brzuch, zwykle przypominam sobie, gdy nadchodzi letni sezon. Też tak macie? Wcale mnie to nie dziwi, bowiem jest to czas, kiedy zrzucamy z siebie zbędne warstwy ubrań i pokazujemy się na plaży w skąpych strojach kąpielowych i kąpielówkach, które obnażają całą prawdę o nas. Co zatem zrobić, by przed wyjazdem na długo oczekiwany urlop mieć płaski brzuch? Ćwiczenia mogą okazać się najlepszym rozwiązaniem. Jak więc ćwiczyć, by ujrzeć efekt?

Nie tylko z własnego doświadczenia wiem, że osoby, które mają oponki, spłaszczanie brzucha muszą rozpocząć od ćwiczeń, które pomagają spalić tkankę tłuszczową. Najlepsze będą ćwiczenia aerobowe. A to dlatego, że stanowią one rodzaj aktywności fizycznej, podczas której mięśnie pozyskują energię niezbędną do pracy z procesów tlenowych. Początkowo pobierana energia pochodzi z glikogenu, ale już po ok. 20 minutach ćwiczeń, mięśnie wykorzystują tłuszcz i zamieniają go na potrzebną energię. W ten sposób można przyczynić się do szybkiego i efektywnego zredukowania nieestetycznej oponki. Systematyczna praca zaowocuje płaskim brzuchem. Ćwiczeniom aerobowym będziemy więc zawdzięczać to, z czym do tej pory ciężko było sobie poradzić.

Jeżeli już pozbędziemy się oponki, nadejdzie wreszcie czas, kiedy do pełnego efektu brakować będzie właściwej rzeźby. Nie mówię tu oczywiście o „kaloryferze”, bowiem taki rezultat ciężko jest uzyskać. Najważniejsze jest jednak to, by otrzymać jakikolwiek zarys mięśni.

Dobrym sposobem na wzmocnienie mięśni i ich delikatne wyrzeźbienie są popularne „brzuszki”. Trzeba jednak pamiętać, by nie ograniczać się do skłonów „centrum”. Mięśnie brzucha nie lubią bowiem monotonni, a i nam szybko wykonywanie takiego treningu zbrzydnie. Stracimy całą motywację i czas, który poświęciliśmy na to, by mieć płaski brzuch. Ćwiczenia powinny być więc urozmaicane.

1. Brzuszki
Wariantów „brzuszków” jest wiele. Najbardziej podstawową wersją jest ćwiczenie, które polega na leżeniu na plecach. Ręce należy spleść na karku, nogi ugiąć w kolanach. Następnie należy oderwać od podłoża barki i łopatki, jednocześnie podnosząc klatkę piersiową. W takiej pozycji należy wytrzymać 1-2 sekundy i wrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtarzać kilkanaście razy, z każdym dniem zwiększając ilość powtórzeń o 10.
Brzuszki można dowolnie modyfikować. Warto wykonywać brzuszki z uniesionymi w górze nogami. Można także wykonywać skłony przy jednoczesnym rozchylaniu uniesionych nóg na boki (gdy kładziemy się na ziemi, nogi należy złączyć).
Warto także wykonywać tzw. „spinanie”.

2. Nożyce
Dobrym ćwiczeniem na płaskich brzuch są nożyce poziome. Należy położyć się na plecach. Ręce powinny leżeć wzdłuż tułowia. Następnie należy unieść nogi kilka centymetrów nad podłogą i wykonywać ruchy nożyczek - w lewo i prawo tak, by krzyżowały się w kostkach.

Nożyce można wykonywać także w pionie. Zasada jest taka sama, różnica zaś polega na tym, że nogami wymachujemy w górę i dół. Ale pamiętajcie, by nie dotykać podłoża.

Osobom zdeterminowanym i wytrwałym z czystym sumieniem polecam Aerobową Szóstkę Weidera. Są to ćwiczenia, które mają wielu zwolenników, i które cieszą się ogromną popularnością ze względu na swoją skuteczność.